Er was een tijd dat ik veel wandelde. Ik heb een zomer doorgebracht in het Great Smoky Mountains National Nike Air Presto Mens Park en ben op het punt gekomen dat ik bijna de bergen op kon rennen met een frame-pack gevuld met houten planken op mijn rug (ik werkte aan een salamander survey-crew en we gebruikten borden om verstopplekken te cre?ren) / huizen voor hen). Ik waardeerde de waarde van een goede wandelschoen, met name een die waterdicht was, en had een paar Vasques die ik absoluut geweldig vond (herinner me niet het model, interesseerde niet veel in die tijd). Ik bracht datzelfde www.dannywinstanley.co.uk paar laarzen mee op een cross-country reis met mijn toenmalige vriendin (nu echtgenote) terwijl we zes weken lang door de VS en Canada reisden, onderweg langs ongeveer 15 nationale parken.
Sinds mijn oudste zoon werd geboren in 2003, zijn er lange wandelingen geweest tussen de twee. We slagen er elke zomer een paar, en nadat mijn Vasques eindelijk de emmer hadden beet, kocht Nike Air Max 90 Mens ik een paar Garmont-laarzen die elke keer als ik ze droeg uit mijn hielen rukten. Ik zal nooit de bloederige rotzooi vergeten die ze hebben gecre?erd tijdens een wandeling vanuit de Von Trapp Lodge in Stowe, VT. Ik heb ze sindsdien niet meer gedragen. Na steeds een hardloper te zijn geworden en daarna meer minimale schoenen te hebben ontdekt, ben ik eraan gewend geraakt om te wandelen, meestal in lichtgewicht hardloopschoenen. Ze houden me dicht bij de Nike Air Vapormax Womens grond, rotsplaten hanteren bijna alles wat ik normaal op een parcours tegenkom, en ik doe over het algemeen niets te lang of intens, dus super ruwe laarzen zijn meestal niet nodig. Ik was afgelopen herfst enthousiast toen ik op Merrell HQ in Michigan en ze vertelden me over hoe ze probeerden om de wandelschoen opnieuw in te richten met lessen die geleerd waren van hun Merrell Nike Air Max 2017 Womens Barefoot-lijn. Ze hebben me kennis laten maken met de Proterra Sport en de Proterra Mid Sport. Beide worden beschouwd als "speed-hiking" -schoenen, die een soort kruising vormen tussen een wandelschoen en een trail-hardloopschoen zoals de Merrell Mix Master. Ik was ge?ntrigeerd door het concept en ontving elk een paar van elk om dit jaar uit te proberen. De Proterra Sport en Proterra Mid Sport zijn vergelijkbare schoenen, waarbij de Mid een hogere enkelrand Adidas Superstar Womens heeft. Ik heb het grootste deel van mijn tijd tot nu toe doorgebracht in de Proterra Sport met lagere snit.
In vergelijking met de meeste schoenen die ik draag, voelt de Proterra Sport aan als een tank - mijn paar in maat 10 weegt 13,8 oz op mijn schaal. Als ik er in loop, heb ik het gevoel dat ik alles op mijn pad kan verpletteren, net zoals Godzilla gebouwen neerknalt. Ik veronderstel dat dit een goede zaak is als je bescherming op het parcours wilt. De stijve zool Adidas Superstar Mens voelt ook superstabiel aan - het biedt een mooie, brede basis, en bij een val van 4 mm voelt het niet alsof ik een paar schoenen met hoge hakken draag. Het heeft ook een omgekeerd oorontwerp dat ze erg enthousiast hadden over het onthullen van de schoen afgelopen herfst - ik kan niet zeggen of dit beter of slechter is dan een traditionele gesjouwd zool, gewoon anders. www.amolan.es In termen van pasvorm, is de Proterra een super comfortabele schoen, en een mooi vertrek van vele andere wandelschoenen die ik heb gedragen. De voorvoet is breed en vierkant - het past een beetje als een Keen-schoen. Voldoende ruimte om de tenen rond te bewegen. Omdat het bovenwerk van een synthetisch gaas is, ademt het goed, dacht dat het niet waterdicht was (ik heb het deze winter een bos gedragen en het sneeuwt vrij goed zonder doorweekt te worden). In de meeste Nike Air Zoom Pegasus 34 Mujer opzichten heeft Merrell een wandelschoen gemaakt die een deel van de beste aspecten van minimalisme in de niche van de wandelschoenen. Vooral de brede voorvoet en de 4 mm valse zool zijn geweldig. Waar ik problemen heb tegengekomen is met de stijfheid van de zool.