Mijn perfecte loopschoen zou er een zijn met een minimaal bovenwerk dat past als een handschoen over de voorvoet, een brede teenendoos, uitstekende drainage, geweldige grip, een zachte rit, 0-4mm hiel / voorvoet differentieel en genoeg demping om 100 mijl te rennen Wanneer ik het heb over schoenen voor een ultra, denk ik dat het belangrijk is om te onderscheiden op welke afstand en welk soort oppervlak de race zal zijn wanneer de juiste schoen wordt gekozen. Een schoen die perfect is voor een modderige 50k is misschien Nike Air Max 95 Womens verschrikkelijk voor een 100 miler op onverharde onverharde wegen. Omdat ik alleen schoenen gebruik met minder dan een 4-5mm hiel / voorvoet druppel, dat is alles wat ik in mijn lijst heb opgenomen. Opmerking: deze lijst is alleen gebaseerd op schoenen die ik zelf heb gebruikt. Als er andere schoenen zijn die je in deze niche zou aanbevelen, laat dan een reactie achter! Ik ken Heather Gannoe al sinds het begin van dailymile.com en heb haar eindelijk een paar weken geleden persoonlijk in Oregon ontmoet. Heather heeft net zolang geblogd als ik, voorheen Run Faster Mommy !, en nu bij Relentless Forward Commotion. Ze heeft de gave om het echt in haar schrijven te houden (bijvoorbeeld deze te lezen) en ik beveel ten zeerste aan haar te volgen als je dat nog niet doet. Ze is ook op Facebook en Twitter. In dit bericht deelt ze haar overgang van Nike Air Max Classic BW Mens wegloper naar modderloper. Geniet van! Hindernis natuurlijk racen en ik heb niet altijd gezien oog in oog. Ik zou graag willen zeggen dat mijn passie voor deze sport een "liefde bij eerste prikkeldraadcrawl" was, maar dat zou een stoutmoedige leugen zijn. In de lente van 2010 was ik een ietwat fanatieke amateur-wegloper. Ik was de sport tegengekomen om ongeveer 3 jaar eerder te rennen, als middel Nike Dunk Sky High Mujer om gewicht te verliezen na de geboorte van mijn oudste zoon. Al heel snel werden de gewichtsverlies sessies gezien als training in plaats daarvan, en ik vorderde van lokale 5 & 10K races, naar het runnen van halve en volledige marathons. Ik was verliefd geworden op het leven van een gezonde, actieve levensstijl, en nog meer, de prachtige high van de endorphin-gedreven renner. Over de komende 3 jaar, na een andere baby, en talloze kilometers Nike Air Max 270 Mujer en races onder mijn riem, besloot ik dat het tijd was om serieus: ik wilde me kwalificeren voor de Boston Marathon. Dus deed ik wat elke amateur-hardloper met grote dromen zou doen: ik schreef me in voor een paar marathons en huurde een coach in. Coach was een geweldige vent, maar hij bedoelde zeker zaken. Er waren wekelijkse trainingsdoelen om elkaar te ontmoeten, mijlen te rennen, en stappen Adidas NMD Mens om te slaan, zonder excuses toegestaan ??(zelfs geen baby's of universiteitsklassen, geloof me, ik probeerde het). Buitenschoolse activiteiten, zoals kleine lokale races waarvoor in een opwelling werd ingeschreven, werden absoluut afgekeurd. Zoveel te zeggen, ik heb Coach niet verteld over deze "Warrior Dash" -race waarvan ik ooit had gehoord. Vandaag lijkt het erop dat je niet kunt tekenen op Facebook zonder een andere vriend een modderige Adidas Superstar Hombre profielfoto te laten plaatsen; in 2010 waren modderpistes en hindernisparcoursen nog steeds vrij ongehoord. Ik kan me echt niet meer herinneren hoe ik op de Warrior Dash-website stuitte, maar ik was meteen gebiologeerd door het idee om door de modder te kruipen en over muren te klimmen. Mijn innerlijke 6-jarige kon het niet laten: ik vond op dat moment een racerocatie die relatief dicht bij Nike Air Max 270 Hombre mijn huis lag en werd onmiddellijk geregistreerd. Toen de race-dag van de modderloop naderde, begon ik mijn beslissing een tweede keer te raden. Technisch gezien zou ik geen belangrijke lange runs missen ... omdat de Warrior Dash samenviel met de aflopende week. Dat klopt, ik had een marathon, een die ik hoopte een grote persoonlijke record neer te zetten, het volgende weekend. Het laatste wat ik dit weekend had moeten doen was racen, laat staan ??een race waarvoor een blessure van twee pagina's nodig was. Maar tegen beter weten in, en mijn angst om op de een of andere manier te vallen tijdens het aanpakken van het obstakel waarbij ik over twee rijen brandende boomstammen moest springen, ging ik naar Georgi? en rende de race in. Waarschijnlijk zag ik die dura-flame log niet uitgerold uit het vuur. In feite had ik geen idee wat er Nike Air Vapormax Femme tot weken later gebeurde, toen de offici?le racefoto's in mijn e-mailinbox verschenen (kijk rechts voor het bewijs). Alles wat ik toen wist, was dat ik met al mijn macht vertrok om te proberen de hete vlammen te vermijden, en het volgende dat ik wist dat ik op de grond was. Ik viel, en ik viel hard. Ik probeerde op te staan ??en de laatste 20 meter naar de finishlijn te rennen, maar elke keer als ik druk uitoefende op mijn linkerbeen, brak mijn enkel volledig uit. Ik sprong naar de finishlijn, ging op de grond zitten en dacht bij mezelf: "Coach gaat mij DODEN." De val veroorzaakte een tweedegraads traan van mijn voorste talofibulaire ligament, resulterend in een week op krukken, een paar weken in een air cast en ongeveer zes weken zonder te rennen. Onnodig te zeggen dat ik niet alleen de marathon gemist waar ik zo hard voor getraind Nike Dunk Sky High Womens heb, maar ook een andere miste waarvoor ik me had ingeschreven aan het einde van de zomer. Ik was overstuur, Coach was teleurgesteld (wat, zoals elke ouder je kan verzekeren, het codewoord is voor boosheid), en ik raakte in de komende paar weken in een "het is echt rot om niet te kunnen rennen" depressie.