Dette er sagt, at k?re med Hattori er en rigtig forn?jelse ... forudsat at du holder dig under varighed og hastighedsgr?nser. Som Marie sagde, er det meget nemt at bruge dem takket v?re "styreskinnen", der tilbydes af indsatsen Nike Air Max Classic BW Womens under storet?en og den f?rste metatarsal. Ingen risiko for d?rlig kropsholdning fremkaldt af skoen selv for en minimalistisk l?bende begynder - din kropsjustering er n?sten perfekt. Dette er nok det bedste tr?k ved Hattori.
Jeg vil anbefale at bruge Saucony Hattoris som et "v?rkt?j". Et v?rkt?j til at starte med minimalistisk l?b, men ogs? et v?rkt?j til avancerede minimalistiske l?bere til at perfektere deres skridt. Et Nike Air Max 95 Mens par uger tilbage talte jeg i Nike Air Max 2017 Femmetelefon med Jay Dicharry, en fysioterapeut og direkt?r for Speed ??Lab ved University of Virginia. Jay er en af ??de mest kyndige fyre, jeg ved, n?r det kommer til sp?rgsm?l om l?bende l?b og k?rende skader, sandsynligvis fordi han kombinerer en st?rk forsknings baggrund med et v?ld af anvendt klinisk erfaring, der behandler skadede l?bere. Det g?r ikke ondt, at han ogs? har et af de mest sofistikerede ganglaboratorier i verden. Et af de sp?rgsm?l, jeg spurgte Jay mens vi talte, var, om han havde nogle specifikke kriterier, som han f?lte var vigtige for at sikre, at en l?beren kan g?re en sikker overgang til mere minimalistiske eller barfodestil l?besko. Jay indikerede for mig, at der er tre specifikke ting, som hans klinik kigger efter, inden han g?r videre til mere minimal fodt?j eller barfodet. Jeg kommer til at give den korte form af hans svar her og derefter henvise dig til et blogindl?g, som Jay for nylig skrev, der forklarer disse ting i meget mere detaljer. Du skal v?re i stand til at isolere og kontrollere flexor Nike Air Max 97 Dam hallucis brevis, en muskel i foden, der b?jer storet?en og hj?lper med at stabilisere medialbuen (billedet ?verst i dette indl?g viser denne lille muskel i aktion). Du skal have tilstr?kkelig l?ngde i din Achillessenen og Plantar fascia. Det betyder, at du er i stand til at dorsiflex anklen Adidas Ultra Boost Femme (vippe din fod op mod din shin) til 20-25 grader, og du skal have 30 grader dorsiflexion i storet?en, n?r Nike Air VaporMax Dam ankelen er meget lidt dorsiflekseret, s? du kan rulle over t?erne i l?bet af gangscyklusens holdningsfase. Du skal have en god enkeltbenbalance, som i grunden holder fodens mediale og laterale gr?nser i kontakt med jorden i 30 sekunder med lukkede ?jne. Hvis du kan g?re det, har du en god m?ngde intern kontrol for at stabilisere foden og beh?ver ikke meget hj?lp fra en sko. Jeg har angivet, at de har haft stor succes med at bruge disse kriterier hidtil. Faktisk sagde han, at han ikke har haft nogen, der er blevet evalueret under disse regler, har problemer efter at have startet enten minimal eller barfodet. I sin fremragende post diskuterer Jay ogs?, hvordan man kan arbejde for at forbedre begr?nsninger, hvis en af ??disse tests ikke er best?et - i et n?ddeskal er str?kning og Nike Air Max 95 Femme Adidas ZX 700 Femme styrkelse af arbejdet kritisk. Igen kan hans post p? overgang findes her. Jeg skal f?rdig med en udfordring. Efter Jay relaterede disse kriterier til mig var jeg nysgerrig efter at se, om jeg kunne passere sin en-fods balance test. Jeg greb min kone og vi skiftede om p? en fod med lukkede ?jne. Nu er min kone en yoga i lang tid, s? hun bruger en masse tid p? at str?kke og afbalancere, men jeg ved ogs?, at hun har en svaghed, der kan give mig en kant. Hun har en uhyggelig bunion p? hendes h?jre fod, og hendes store t? peger indad i en vinkel p? n?sten 45 grader (hun har haft dette s? l?nge hun kan huske tilbage til barndommen, og jeg vil gerne vide, om det var medf?dt). Hvis hun skulle svigte, ville det v?re p? denne fod, fordi hun Nike Air Presto Mujer ikke kan bruge sin stor? p? den side for effektivt at stabilisere sig. Sikkert nok lykkedes det hele tredive sekunder p? hver fod med mine lukkede ?Nike Internationalist Femme jne. Hun gjorde det fint p? hendes venstre side, men da hun stod p? hendes h?jre fod, fl?j hun rundt og m?tte s?tte sin anden fod ned efter et par sekunder. Denne lille test cementerede mig virkelig vigtigheden af ??rigtig stabiliserende funktion af big toe.